Recent Posts

#משפחהבמזוודה#

יורם 2018\11\27

משפחה פורקת מזוודה

אז מזמן לא כתבתי ופעם האחרונה סיפרתי על פרץ היצירתיות של פושקר ובינתיים כבר הגענו לגואה שכרנו בית ו"השתקענו" לשלושה חודשים.

טליה ונעם כבר נכנסו לבית הספר האנתרופוסופי בפטנם וגליה לגן של תמר המקסימה.

עינב ואני ניתבנו את היצירתיות לעיצוב הבית שהיה ריק מרהיטים, אז קלף מזוזה מבית חב"ד קיבל בית מזוזה מפליז ואבן לאפיס כחולה, הסלון פינת רביצה שחורה ושני ספסלים מהזבל שעברו ליטוש צבע וריפוד, חדרי השינה קיבלו שלוש שידות עץ לבגדים, המטבח כלים ותנור ועל הדרך שיפצנו גם שני שרפרפים וכל העניין רק בשביל הפרופורציה עלה סכום אסטרונומי של 400ש"ח

אז היום בבוקר אחרי שהבנות הלכו לבית הספר, יצאנו עינב ואני לריצה על החוף המדהים של פאטנם שחיה בים ובירה על החוף ציירו לנו את תחושת החופש המושלמת. בערב נסענו למסעדה הודית שהמליצו לנו, היה בהחלט שווה וטעים מאוד אבל הכי כיף, זה זה טיולי השוטטות שלנו שם אנו פוגשים את החיים האמיתיים של גואה פעם בר שכונתי עם עוגת גבינה מדהימה ופעם טקס פוג׳ה דתי לכבוד קרישנה עם פעמונים תופים עשויים כדיי חרס המנגנים בקצב מדהים מלא נרות וקינוח של פירות אקזוטים.

גואה זה לא מה שבדרך כלל מדמיינים בארץ, זה לא רק מסיבות חוף פרועות הנמשכות כל הלילה אומנם יש אזורים בגואה שזה עדיין קורה אבל רוב גואה היא אזור נופש מושלם עם אוכל מצויין וחופים מדהימים.

הבנות פוגשות פה מלא חברות חדשות וגם אנחנו פוגשים פה אחלה אנשים בקיצור זה מקום טוב להפסקה קצרה מהטיול האינטנסיבי. אז לזמן הקרוב פרקנו מזוודות ובפברואר נחזור שוב לטייל ושוב להיות #משפחהבמזוודה# עד אז אם אני לא אכתוב הרבה תסלחו לי יצאתי לנופש🙃

נעם 2018\12\05

בית הספר וידיה ארניה

הגענו לגואה בדצמבר 2018 ושם נכנסתי לבית הספר הבין לאומי וידיה ארניה, בית ספר אנטרופוסופי מגניב. על היום הראשון הכרתי

שלוש בנות ישראליות מיה, רעות ורונה וביגלל שרוב התלמידים הם ממשפחות מטילות יצא שמיה ורעות עזבו אחרי חודש, בנוסף אמא שלי נכנסה ללמד שם אנגלית.

המורים בבית הספר היו ממדינות שונות בעולם גרמניה, ישראל, הונגריה, הולנד והודו, וכולם דיברו אנגלית כך שיצא לי ללמוד את כל המקצועות בשפה האנגלית, מתמתיקה, מדעים, אנגלית ואומנות .

בגלל שבית הספר הוא בין לאומי ולומדים שם תלמידים מכל מיני מדינות יצא לי לשמוע ילדים מדברים בפולנית, הודית, אנגלית, גרמנית ואיטלקית.

חווית הלימודים שם שונה מאוד מהארץ :

כול יום הייתי נוסעת עם אבא באופנוע לבית הספר ולפעמים הוא נתן לי לנהוג באופנוע וזה היה ממש כיף.

כול יום שישי התחלנו את הלימודים על חוף הים היה אפשר גם להיכנס למים ובסוף חזרנו ברגל לבית הספר.

כול חודש מתקיים צ׳אי שופ בבית הספר שבו התלמידים והמורים הכינו צ׳אי ועוגיות הזמינו את כל המשפחות של התלמידים.

במרכז בית הספר יש עץ קשיו ענק וכל הילדים מטפסים עלו ועל הענפים שלו קשורים חבלים ונדנדות.

בסוף השנה נפרדו ממני בטקס מיוחד שבו אני באמצע המעגל וכל בית הספר שר לי שיר פרדה ובסוף השיר כולם חיבקו אותי.

אני מסכמת את החוויה שלי כטובה מאוד וממליצה לכל אחד להתנסות בזה.